O, bir oyuncaktan daha fazlası. Ailenin bir parçası. “MEGAN” 13 Ocak Cuma günü vizyonda!
Korkunun üretken zihinlerden, "Testere", "Ruhlar Bölgesi" ve "Korku Seansı" serilerinin arkasındaki yapımcı James Wan’dan ve "Cadılar Bayramı", "Siyah Telefon" ve "Görünmez Adam" filmlerinin yapımcısı Blumhouse’dan dehşetin yeni bir yüzü geliyor.
"MEGAN" filminin konusu
MEGAN, bir yapay zekâ mucizesi, bir çocuğun en iyi dostu ve bir ebeveynin en büyük müttefiki olmak üzere programlanmış gerçek gibi bir oyuncak bebektir. Oyuncak şirketinin zeki robotikçisi Gemma (Kapan’daki Allison Williams) tarafından tasarlanan MEGAN, bağlandığı çocuğun dostu, öğretmeni, oyun arkadaşı, koruyucusu olurken dinleyebilir, izleyebilir ve öğrenebilir.
Gemma bir anda 8 yaşındaki yetim kalan yeğeni Cady’nin (Violet McGraw, The Haunting of Hill House) bakımını üstlendiğinde ebeveyn olmak için hazırlıksız ve güvensizdir. Gemma, işinin yoğun baskısı altında iki sorunu birden çözme çabasıyla MEGAN prototipini Cady ile eşleştirmeye karar verir. Bu akıl almaz sonuçlar doğuracak bir karar olacaktır.
Megan ve Cady yıkılmaz bir bağ kurarken, Gemma’nın Cady’nin iyileşmesi için icat ettiği şeyin büyük bir hızla öğrenmesi ve MEGAN’ın Cady’ye karşı var olmayan “tehditler” algılaması onu giderek daha fazla dehşete düşürür.
Yapımcılığını Jason Blum ve James Wan’ın yaptığı, MEGAN’ın yönetmeni ödüllü yapımcı Gerard Johnstone (Housebound), senaryo yazarı Akela Cooper (Habis, The Nun 2), uyarlanan hikâyenin yazarları Akela Cooper ve James Wan. Filmin idari yapımcıları Allison Williams, Mark Katchur, Ryan Turek, Michael Clear, Judson Scott, Adam Hendricks ve Greg Gilreath.
Filmde ayrıca Ronny Chieng (Shang-Chi ve On Halka Efsanesi) Gema’nın MEGAN ile parasal kaynak sağlayan oyuncak şirketindeki CEO’su David rolünde, Brian Jordan Alvarez (Will & Grace) ve Jen Van Epps (Cowboy Bebop) MEGAN’ın yapılmasına yardım edecek olan Gemma’nın mühendis arkadaşları Cole ve Tess rolünde. Stephane Garneau-Monten (Straight Forward) David’in yalaka asistanı Kurt rolünde,
Lori Dungey (Yüzüklerin Efendisi Yüzük Kardeşliği, genişletilmiş versiyon) Gemma’nın pek dost canlısı olmayan komşusu Cella rolünde.
MEGAN’ı yaratan sanatçılar arasında görüntü yönetmeni Simon Raby (Ölümcül Makineler), yapım tasarımcı Kim Sinclair (Akademi® ödüllü Avatar’ın denetleyici sanat yönetmeni), editor Jeff McEvoy (Oyun), kostüm tasarımcı Daniel Cruden (kostüm tasarımcı yardımcısı, Avatar: Suyun Yolu) ve besteci Anthony Willis (Yetenekli Genç Kadın) bulunuyor. Filmin oyuncu seçimi Terri Taylor, CSA (Kapan) ve Sarah Domeier Lindo CSA (Crazy Rich Asians).
Universal Pictures ve Blumhouse, Divide/Conquer iş birliğiyle bir Atomic Monster yapımını sunar.
"MEGAN" filminin ortaya çıkış hikayesi
Katil Bebekler ve Yapay Zeka Dehşetleri
Birkaç yıl önce MEGAN’ın idari yapımcıları Michael Clear ve Judson Scott, yapımcı James Wan ve meslektaşı Rob Hackett ile birlikte Atomic Monster’ın ofisinde şakalaşıyormuş. James Wan şunları söylüyor; “Hepimiz film bağımlısıyız ve yeterince katil bebek filmleri yapmadığımızdan bahsediyorduk. Ben de “Çok komik. O tür filmler yaptığıma dair bir algı var. Tuhaf ama benim oyuncak bebeklerim kimseyi öldürmez. Doğa üstü bir varlığın kanalıdırlar veya içlerinde şeytani bir güç yaşar. Mesela Testere Jigsaw Efsanesi’nde konuşan bir kukla var.”
Sohbet ilerledikçe bir fikre varmışlar; Wan şöyle diyor; “Annabelle’in Terminatör’le buluştuğu bir katil bebek filmi yapsak hoş olmaz mı? Doğa üstü bir film yerine “ters giden teknoloji” versiyonu olmasının harika olacağını düşündük.”
Bu öncülü hayata geçirecek ideal senaryo yazarı için de Marvel’ın Luke Cage’inden American Horror Story ve Star Trek: Strange New World’e kadar tüm bölümlerin yazarı hikayeci Akela Cooper’a gitmişler. Wan, hikaye için güçlü bir kadın bakış açısına ihtiyacı olduğunu biliyormuş ve Cooper da bu iş için kusursuzmuş. Wan şunları söylüyor; “Annabelle’den kızlar tarafından ne kadar sevildiğini öğrenmiş. Korku izleyicisinin bu kısmının bizim için çok önemli olduğunu biliyorduk. O yüzden MEGAN’da feminen bir enerjiye ve bakış açısına ihtiyacımız olduğunu biliyorduk. Akela çok zeki, bilgili ve yapılandırma konusunda çok iyi. Yapmak istediğim filmi çok iyi biliyordu. Başkalarının saçma ya da abartılı olarak gördüğü şeyleri yapmaktan korkmuyor. Son dönem korku filmlerinden ayrışmak için biraz daha abartılı konseptlere yönelmek gerektiğini anlıyor.”
MEGAN, Cooper’ın Wan’in Atomic Monster’ı için yazdığı ilk senaryosu olacaktı ama ardından Wan için 2021’in Habis’ini ve gelecek yılın Nun 2 filmini yazacaktı. Atomic Monster’la ilk toplantı unutulmazmış. Cooper şunları söylüyor; “Hepimiz korku hayranıydık. ‘Bu fikri denemek ister misiniz, dediler ve benim yaklaşımımı beğendiler. Bu da bana kapıyı açtı ve bizi bu verimli ilişkiye götürdü.” Korku yazarı olan siyahi bir kadın olarak Cooper, ayrıca kendi kapılarını da açıyor. “Birkaç yıl önce Austin Film Festivali’nde korku panelindeydim. Ön sırada oturan birkaç siyahi kadın vardı. Ben Habis ile Nun 2’nin yazarı olarak tanıtılmıştım. Daha sonra yanıma gelip ‘Siyahi kadınların korku yazabileceğini bilmiyorduk.’ Dediler. Ben de ‘Biz her şeyi yazabiliriz.’ Dedim.
Cooper, filmin öncülünü inşa etmeye başladığında MEGAN için kendi korkularına da dokunmuş. Kariyer sahibi bir kadın olan Gemma, yeni yetim kalan yeğeninin bakımı için hazırlıksız yakalanır. Şunları söylüyor; “Yeğenlerime bakıcılık yapardım ve bir anda küçük bir çocuğun bakımını üstenmek zorunda kalırsam diye ne kadar korktuğumu fark ettim. Kahramanımız Gemma’yı yetişkinliğe sert geçişi vermek için zorlamamız gerekiyordu. İçine itildiği bu rolle nasıl başa çıkacağını bilmiyor. O yüzden kariyerini de işin içine katıyor. O da MEGAN. Gemma’nın güvencesi “Şimdi yeğenime gerçekten bakmak zorunda kalmadan bakabilirim. Ben çocukluk travmasıyla nasıl başa çıkacağımı bilmiyorum ama bu robot yapabilir.”
Cooper, Gemma’nın sadece vasilik sorumluluklarından kaçtığını değil aynı zamanda yeğeni Cady’nin yanında duygusal olarak yer alacak bir yetişkin olmayı reddederek daha büyük bir sorun yarattığı gerçeğini de vurguluyor.
Copper şöyle anlatıyor; “Gemma’ya yeğeninin bu robotla bir bağ kuracağını ve bunun iyi olmayacağını söyleyen bir terapist var. Gemma’nın Cady için tam sorumluluğu almak için olabilecek en rahatsız edici noktada olmasını sağlamamız gerekiyordu.”
Gemma’nın suçluluk duygusu daha sonra MEGAN’ın en korkunç eylemlerinin Gemma’nın yarattığı bir programlama kararından kaynakladığını fark ettiğinde artacaktır. Şunları söylüyor; “Bu James’in isteğiydi. Bu Gemma için işleri daha da kötüleştiriyor ve üzücü yapıyor çünkü MEGAN’a ne pahasına olursa olsun Cady’yi korumasını söylüyor ve oyuncak bunu ciddiye alıyor.”
Film, daha geniş bir kültürel düzeyde hayatımızı yönetmesi için teknolojiye giderek daha çok bağımlı oluşumuzu ve kontrolden çıkmaya başlarsa potansiyel bir tehdit oluşturacağını ele alıyor. Wan şunları söylüyor; “Bilim ve Yapay Zeka kısmıyla oynamak müthişti çünkü günümüz dünyasıyla ilgililer. Yaptığımız her şeyde teknolojiye çok güveniyoruz. Bu aygıtların dönüp bize saldırması korkunç olurdu. MEGAN’da yakalamak istediğimiz bu.”