Otel 1 filmi ilk çıktığında insanların içindeki o gizli sadizm duygusuna karşılık verdiği için sevildi. Bu sevgiyi de göz önünde bulundurarak Otel 2 yi çekmeyi planlayan ekip zor bir işin altına girdiklerini de biliyordu elbette. Filmin senaristi ve aynı zamanda yönetmeni, seyircilerin Cabin Fever (Dehşetin Gözleri) daki olağanüstü psikopat sahnelerden tanıdığı Eli Roth, Otel 2 filmi için kendine en büyük desteği şüphesiz ki çılgın yönetmen Quentin Tarantino dan aldı. Tarantino, yapımcılığını da üstlendiği bu filmi ve Eli Roth\'u daha da yükseklere taşıma gayreti içerisinde; diğer ifadeyle demirbaşına sınıf atlatma uğraşısı içindeydi. Film, Otel 1 in kaldığı yerden devam ediyordu. Fakat Otel 1 ile Otel 2 deki kişilerin ve bağların çabuk kopartıldığını da gözardı etmeyelim.
Oyuncuları ufak bir değerlendirmeye tabi tutacak olursak, koskoca filmde tek artı özelliğin oyunculara ait olduğunu göreceğiz. Özellikle Lauren German ve Roger Bart\'ın performansları gerilimi bir kat daha arttırmaya yönelik, fevkalade. Kötü kız rolünde oynayan Vera Jordanova ise bu rolün altından büyük bir başarıyla kalkıyor. Ama ne yazık ki Otel 2 yi kurtarmaya bu oyunculuklar yetmiyor.
Filmi değerlendirmeye başlıyorum efendim şimdi:
"Film, ilk dakikadan itibaren felaket bir marjinalleşme çığlıklarıyla dolu. Fakat bu marjinallik ilk görünüşte kendini hiç ortaya çıkarmayan ve ortaya çıkarmaya da niyetli olmyan türden. Filmin ikinci yarısına yaklaşırken ise marjinalleşmeye, marjinal kelimesine ve Otel 2 filmine lanet edeceğinizin garantisini verebilirim.
Senaryo oldukça basit, sıradan ve basitçe kurgulanmış. Roth\'un malzeme sıkıntısı çektiği çok ama çok belli oluyor. Dünyanın çeşitli yerlerinden seçkin insanlar birbirlerine temayüz etme gayreti içerisinde sanal müzayedede sakince boğuşuyorlar. Sonra da galip gelen kişi(ler) insan kesme gibi tadı sonsuz bir eğlence uğruna vahşet dünyasının kapılarını aralıyor. Ne eğlence ama değil mi? Ayrıca laf arası söylemekte yarar var Slovakya turizminin bu filmden sonra düşüşe uğrayacağını da düşünüyorum. Böyle bir filmde adlarının geçmesiyle artacağını düşünüyorlarsa yanılıyorlar.
Dikkat çeken birkaç husus var, belirtmek istiyorum. Mesela kızlar otele girdiklerinde birkaç kişi televizyon başında oturmuş Quentin Tarantino nun Pulp Fiction (Ucuz Roman) filmini seyrediyor. Usta, reklamını yapmayı da ihmal etmemiş anlayacağınız. "Rezervuar Köpekleri"nde kulak kesiliyordu. Amerika yapımı "Lolipop" filminde erkeklik organı kesiliyordu. Lolipoptaki sahnenin benzeriyle burada da karşılaşıyoruz. Çıkar savaşlarında kurban olan bir penis sözkonusu. Hafif mideniz bulanıyor fakat bu mide bulandırıcılığa, şükür ki, Roth ve ekibi fazla süre ayırmamış .
Şahsi kanaatime göre Quentin Tarantino Otel 2 filmine yapımcı olduğu için kendinden utanmalı, utanmalı ve sadece utanmalıdır. Elbette anlıyorum, Tarantinonun tarzı vahşettir, abartıdır ama Otel 2 filmi bir saçmalıktır ve bana göre Tarantinonun tarzı saçmalık değildir. Usta, en azından Eli Roth\'un kulağını çekmeliydi, yanlış yola sapan demirbaşını bu yoldan döndürmeliydi.
Belirtmek istediğim bir diğer hususta film içindeki özellikle "Fu.k"lı kelimelerin hayli fazla olması. Bir dakikadan sonra bu durum rahatsız etmeye başlıyor seyirciyi. Gerilime endeksli olarak düşüş ya da artışlar gözden kaçmıyor ayrıca. Durum o kadar bozuluyor ki "Ona fu.k" "Buna fu.k" "Şuna fu.k" gibi bir abartı malzemesi doğuyor meydanda. "Hussy" (Kalt.k) kelimesinin de işlevi bayağı büyük filmde. Zira bu kelime bir erkeğin en önemli uzuvlarından birinin kopmasına sebep oluyor.
Yukarıda belirttiğim hususlar Otel 2 nin negatif özellikleriydi.
Objektif kritik yazma namına birkaç satırda filmin pozitif özelliklerinden bahsetmek, sizi pozitronlarla donatmak isterdim. Fakat bu isteğim mazur göreceğiniz gibi başlamadan bitti. Yani lafın kısası; film içinde göreceğiniz en insancıl ve güzel şey; film bittikten sonra akan isimler olacak.
Yani sözüm odur ki: Hotel 2, son dönem korku filmlerinin minyatürü konumundadır. Bu minyatür ne yazık ki seyirciyi hiç ama hiç tatmin etmemiştir. Yani korku sinemasında özellikle seri korku filmlerinde yaşanan korkutamama diğer ifadeyle korku kıtlığı, diğer ifadeyle senaryo malzemesi bulma sorunu aşırı açık bir şekilde gözler önünde belirmektedir. Film; insani duygularınızı almak üzerine endekslidir sanki. Fakat bunu bile başaramayacak kadar kötü bir akıbete maruz kalmıştır. Ayrıca bazı sahneleri sansürlendiği halde psikopat sıfatından birşeyler kaybetmemiştir. Bu kadar sadistçe kurgulanmış başka yapıtlarda var ama Otel 2 hem sadist, hem gereksiz, hem absürt, hem de marjinal. Ednalardan da edna sıfatlara layık velhasılı. Ama siz yine de bu filmi izleyin. Kötü örnekleri izlediğinizde, iyileri fark etmeniz daha kolay olacaktır zira. Benden söylemesi ...
**hayalci\'ye**